Sunday, May 26, 2013

Persiapan Kahwin - Questbook DIY


 


 
 
Apakah Questbook

Quest Book (buku tetamu) adalah sebuah buku untuk tetamu mengakui kehadira di sesebuah majlis, dan meninggalkan butir-butir seperti nama dan apa-apa ucapan/komen. Kebiasaanya Quest Book dihias cantik dengan pelbagai tulisan dan warna-warna yang menarik di letakkan diatas meja menyambut tetamu  di majlis perkahwinan. Ia mampu menarik minat para tetamu untuk berkongsi perasaan bersama pasangan pengantin.

Kenapa Perlu Ada Questbook

Bagi pendapat saya, Kita sebagai pengantin di hari majlis nanti tak menang tangan melayan tetamu.Mayb kita xsempat melayan sahabat baik sendiri. Jadi Questbook ni penyelamat untuk kita tahu kawan kita datang ke tak. So xperlu la kita dengan malunya tanya lagi “ Hmm awak datang tak majlis saya” .Lagi satu ucapan yang diucap ketelinga kita kadang-kadang dalam masa beberapa jam kita boleh lupa. Tapi ucapan yang ditulis ni boleh menjadi kenangan.Kita boleh simpan ke anak cucu cicit...tak ke romantik tu.

Questbook ni boleh dibuat sendiri je. Sy DIY je sendiri. Beli sketch book saiz A3 then hias dengan kain lace dan kain satin mengikut tema color majlis. Kain ni semua pakai kain yang terpakai so jimat dan tak membazir.

Jumlah kos untuk guestbook ini:

 

Buku skecth = RM16.90

Satin putih = Kain lebihan

Kain Lace = Kain Lebihan

Gam Uhu =  Yang sedia ada

Untuk siapa yang lebih suka membeli siap ada banyak vendor yang jual Quest book yang cantik-cantik.So siapa yang nak try beli meh kita ushar vendor yang menyediakan pakej quest book yang menarik

List Vnedor for Questbook



 Jom Cuci mata tengok contoh Questbook source from Google.



 







 
 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.